Træn squat og styrk dine muskler

Hvis du ikke er så glad for at gå i et fitnesscenter for at træne, kan du med fordel træne derhjemme. Nogle øvelser kræver redskaber, mens andre øvelser kan gøres uden. Hvis du laver squat øvelser, træner du mange muskler i kroppen på en gang. Hovedsagligt ved squat øvelser får du trænet læggen, haserne, mavemuskler og ryggen.

 Squat rack – et stativ der kan hjælpe dig

Et squat rack er et stativ der holder din vægtstang. Dette stativ kan justeres efter din højde. Det er en stor fordel hvis du anvender en vægtstang mens du laver øvelserne. Nogle squat racks kan anvendes som bænkpres stativ. Med bænkpres, kan du styrke brystmusklerne, armstrækningerne og skulderne, uden at din krop bliver overbelastet. 

På denne side https://squat-rack.dk kan du læse mere om hvilken type squat rack, der er tilpasset til dig og din træning uden fitnesscenteret.

Squat med og uden squat rack

Fordelen ved at anvende vægtløfter under dine squats, er:

  • Du får den rigtige hældning og bøjning i kroppen. Derved skåner du kroppen for skader.
  • Du får mere styrke i kroppen. Træning med styrke, øger kroppens muskler indenfor relativ kort tid.
  • Flere muskler bliver styrket end hvis du træner uden
  • Brug squat rack og få styrket brystmusklerne, armstrækningerne og skuldrene
  • Find øvelser online – så er hjemmetræningen sjovere

Ulempen ved at anvende vægtløfter under dine squats er:

  • Træningen skal som oftest foregå i et fitnesscenter – hvis du ikke har plads til et squat rack derhjemme

Hvis du har mod på at komme i gang med din træning, så er denne løsning effektiv og anvendelig for de fleste personer. Hvis du har plads i hjemmet til et stativ og en vægtløfter, er denne mulighed til dig. Især hvis du som så, mange andre har en travl hverdag, og fitnesscenter ikke er en løsning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*
*
Website